عنوان خبر :  در راستای گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی؛ نشست مشترک روسای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جهاددانشگاهی کشور برگزار شد


نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و  رئیس جهاددانشگاهی کشور، در راستای همکاری‌های علمی و تحقیقاتی و تبادل تجربیات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برگزار شد.

در این نشست رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اهم فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب موجود، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جهاد دانشگاهی می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله ایده‌پردازی، تولید محصول دانش‌بنیان، تجاری سازی و ارتباط با بازار همکاری داشته و از تجربیات هم استفاده کنند.

وی در این نشست با بیان تغییر رویکرد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از دانشگاه آموزشی و تحقیقاتی به دانشگاه کارآفرین و حرکت به سمت تجاری سازی دانش و تولید فناوری گفت: در حال حاضر این  دانشگاه می‌تواند از تجربیات جهاد دانشگاهی در زمینه تجاری سازی و ارتباط با بازار استفاده کند.

گفتنی است؛ از جمله موارد اولویت بندی شده در این نشست می‌توان به پرورش بچه ماهی قزل آلا، کار روی ماهیان خاویاری (از بچه تا تغذیه)، گیاهان دارویی و ایجاد پایانه گیاهان دارویی در منطقه آزاد اینچه برون، خوراک دام طیور و سایر نهاده های دامی اشاره کرد.

در ادامه این نشست دکتر نجفی‌نژاد، رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به اتفاق هیات همراه، از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در مرکز ذخایر زیستی، گلخانه تولید بذر هیبرید، اصلاح نژاد دام و فعالیت گیاهان دارویی و تور پرورش ماهی جهاددانشگاهی واقع در پارک علم و فناوری البرز بازدید کرد.

 تاریخ ارسال خبر :   09 تیر 1400 - 11:10    |     تعداد بازدید :   550
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   10378
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  16 + 3 :