عنوان خبر :   آیین نکوداشت آغاز شصت و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.


آیین نکوداشت آغاز شصت و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور مسئولین استانی و  دانشگاهی، جمعی از روسای سابق، پیشکسوتان، کارکنان و دانشجویان، امروز، سه‌شنبه، بیست و هفتم مهر ماه، در سالن اجتماعات هیرکان، واقع در مجتمع نوآوری دانشگاه برگزار شد.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم ضمن گرامیداشت میلاد حضرت محمد(ص) و آغاز هفته وحدت گفت: امیدوارم نزاع، تفرقه و تنش‌های بین مسلمانان که برنامه استعماری دشمنان است به زودی پایان یافته و شاهد وحدت هرچه بیشتر در بین مسلمانان جهان باشیم.

دکتر نجفی‌نژاد افزود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در مهرماه سال ۱۳۳۶ با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، برای مدیریت منابع طبیعی در کشور تأسیس شد و امروزه شاهد پیشرفت، توسعه، تحول و پویایی در این مجموعه هستیم.

 وی با اشاره به اینکه بحث مکان‌یابی و آمایش سرزمین برای راه‌اندازی دانشگاه موضوعی برجسته در تاریخ دانشگاه است افزود: بر اساس منابع شفاهی و اسناد مکتوب، برای انتخاب مکان تاسیس دانشگاه تیمی از کارشناسان به بررسی مناطق شمال کشور پرداختند و نهایتاً شهر گرگان با توجه به استراتژیک بودن آن، دارا بودن اکوسیستم‌های مختلف، وجود انواع جوامع گیاهی و جانوری و تنوع زیستی بالا انتخاب شد.

دکتر نجفی‌نژاد با بیان اینکه یکی از کارهای ارزشمندی که طی سال‌های اخیر صورت گرفت، جمع‌آوری، تدوین و چاپ کتاب تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی بود تصریح کرد: این کتاب می‌تواند به عنوان میراثی با اهمیت برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ضمن تاکید بر اینکه هیچ سازمانی نمی‌تواند بدون برنامه و نقشه راه، مسیر پیشرفت و توسعه را طی کند گفت: به همت خانواده بزرگ دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، تدوین برنامه و سند تعالی و آینده نگاشت دانشگاه در افق ۱۴۲۵ انجام شده و به عنوان مبنای کار و فعالیت دانشگاه قرار خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: اکنون فعالیت در دانشگاه‌ها دیگر صرفا آموزش محور نبوده و دانشگاه‌ها در راستای رفع مشکلات و چالش‌های موجود در جامعه فعالیت می‌کنند و نیاز است در این راستا، دانشگاه‌ها خود را با پیشرفت‌های تکنولوژی روز تطبیق داده تا نقش موثرتری در این زمینه ایفا نمایند.


دکتر نجفی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر توجه به فناوری و ارتباط با جامعه و صنعت و مداخله موثر در موضوعات جامعه به عنوان یک اصل در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته و مجتمع نوآوری در دانشگاه به عنوان کانون ایده‌پردازی و فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه با همین هدف راه‌اندازی شده است.

گفتنی است: در این مراسم از رحمت‌ا... رجایی، تاریخ نگار گلستانی، بواسطه جمع آوری و تدوین کتاب تاریخچه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اهدا لوحی تقدیر شد.

 تاریخ ارسال خبر :   27 مهر 1400 - 15:15    |     تعداد بازدید :   757
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   15591
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  21 + 6 :