عنوان خبر :  مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه خبر داد: نمایه‌گذاری نشریات دانشگاه در پایگاه اطلاعاتی- بین‌المللی CABI و EBSCO


مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از نمایه‌گذاری نشریات دانشگاه در پایگاه اطلاعاتی- بین‌المللی CABI و EBSCO با هدف بهبود کیفیت نشریات دانشگاه خبر داد.

دکتر سید حسین حسینی‌فر در این خصوص گفت: در راستای تأکیدات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص مرجعیت علمی کشور و نیز دستور ریاست محترم دانشگاه مبنی بر ارتقاء وضعیت نمایه‌سازی نشریات علمی دانشگاه، قراردادی با دکتر نوروزی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به عنوان مشاور نمایه‌سازی منعقد شد.

 وی افزود: بهبود کیفیت نشریات در راستای بین‌المللی‌سازی نشریات و کسب نمایه‌های معتبر بین‌المللی از جمله CABI، EBSCO, Agricola, Scopus, ... از جمله اهداف دفتر نشریات دانشگاه بوده و خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در ماه‌های گذشته و همراهی سردبیران و مدیران داخلی نشریات موفق به کسب ایندکس CABI برای تمامی نشریات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان شدیم. 

 ایشان تصریح کرد: همچنین ایندکس EBSCO برای تعدادی از نشریات دانشگاه شامل نشریه پژوهش در نشخوارکنندگان، نشریه پژوهش‌های تولید گیاهی، نشریه Poultry Science Journal، نشریه پژوهش‌های علوم و فناوری چوب و جنگل، نشریه تولید گیاهان زراعی، نشریه فرآوری و نگهداری مواد غذایی، نشریه بهره‌بردای و پرورش آبزیان و پژوهش‌های حفاظت آب و خاک اخذ شده است.

 مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با هماهنگی‌ها و تلاش‌های انجام شده در دفتر نشریات دانشگاه، بزودی سایر نشریات دانشگاه نیز مراحل نمایه شدن در پایگاه اطلاعاتی- بین‌المللی EBSCO را پشت سر بگذرانند.

 تاریخ ارسال خبر :   29 اردیبهشت 1401 - 10:26    |     تعداد بازدید :   173
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   16071
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  14 + 3 :