عنوان خبر :  ساعت فرهنگی دانشگاه با موضوع: «تبیین واقعیت‌هایی پیرامون فرزند‌پروری» برگزار شد.


برنامه ساعت فرهنگی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به مناسبت روز ملی جمعیت با موضوع: «‌تبیین واقعیت‌هایی پیرامون فرزند‌پروری» با حضور دکتر  فرشته روح‌افزا، عضو هیأت علمی و پژوهشگر حوزه زنان، خانواده و جمعیت به عنوان سخنران به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، خانم دکتر روح افزا با اشاره به سال‌های ۱۳۳۰ و شروع بحث کاهش فرزندآوری بیان داشت: در اوایل انقلاب با وجود ناکافی بودن شرایط، امکانات و مواد غذایی، شاهد میزان رشد مطلوب در جمعیت بودیم اما با گذشت زمان، نهادهای بین‌المللی‌ مخفی از طریق صندوق ملی جمعیت و پول، وارد مسئله فرهنگی ایران شده و کنترل رشد جمعیت را بدست گرفتند.

 وی تصریح کرد: کنترل رشد جمعیت کشور توسط نهادهای بین‌المللی به گونه‌ای بود که در سایت سازمان ملل نوشتند در سال‌های آینده پنجره ایران رو به بسته شدن است.

ایشان با بیان اینکه منظور از پنجره جمعیت، میزان تعداد فرزندانی است که جوانان آن کشور در یک زمان خاص می‌توانند داشته باشند گفت:  این مطلب بیانگر این بود که جمعیت کشور ایران رو به کهنسالی است.

پژوهشگر حوزه زنان، خانواده و بحث جمعیت در ادامه افزود: مقام معظم رهبری تذکراتی پیرامون افزایش جمعیت داشتند و پس از آن مسئولین و دستگاه‌های اجرایی برآن شدند که با تصویب قانون جوانی جمعیت در افزایش جمعیت کمک کنند تا جمعیت کشور را به نرخ جایگزین برسانند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای بیگانه و دست‌های داخلی با طرح و برنامه‌هایی روی کم کردن فرزندان و تغییر سبک زندگی و فرهنگی در ایران تلاش کردند تا از این طریق بتوانند در سال‌های آینده با کم کردن نیروی انسانی، بر منابع طبیعی و اقتصادی ما مسلط شوند به گونه‌ای که خودشان نیز این موضوع را اذعان کرده‌اند.

 گفتنی است: در پایان این برنامه حاضرین در جلسه پرسش‌هایی را در ارتباط با موضوع مطرح کردند که به آنها پاسخ داده شد.

 تاریخ ارسال خبر :   30 اردیبهشت 1401 - 14:48    |     تعداد بازدید :   160
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   16072
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  20 + 5 :