عنوان خبر :  در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان و شهرداری گنبد؛ اقدامات مورد نیاز اجرایی نمودن توسعه فضای سبز شهری گنبد کاووس با نگاه اکولوژیک بررسی شد.


نشست اجرایی نمودن تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و شهرداری گنبد کاووس در راستای ایجاد و توسعه فضای سبز شهری با نگاه اکولوژیک و کنترل آلودگی‌های زیست محیطی، مدیریت مصرف آب و آبیاری فضای سبز با آب‌های نامتعارف، چهارشنبه، پنجم مردادماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست گفت: مجموعه‌‌ شهرداری‌های کشور باید فعالیت‌های خود را راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست انجام داده و نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشند.

دکتر شتایی افزود: سیاست‌های کلان دانشگاه بر اساس حل مسئله و ایجاد ارتباط با صنعت و بخش اجرایی است.

 وی با تاکید بر اینکه در دانشگاه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تا از کمک، مشورت و خدمات مجموعه دانشگاه استفاده نموده و به تبع، دانشگاه‌ها هم از ظرفیت موجود در بخش صنعت و دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شوند.

  دکتر شتایی با اشاره به اینکه شهرداری گنبد به عنوان یک شهرداری پیشرو در زمینه حفظ محیط زیست است بیان داشت: امیدواریم هر چه زودتر وارد بحث اجرایی کردن تفاهم‌نامه امضا شده شویم.

 سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان خاطر نشان کرد: در بحث اجرایی شدن تفاهم‌نامه باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان استفاده شود و خوشبختانه در دانشگاه این ظرفیت وجود دارد تا در محورهای مختلف از جمله بحث مدیریت روان آب‌ها، حل مسائل محیط زیستی همچون ریزگردها، فضای سبز و ... به طور موثری ایفای نقش نماید.

 سپس مهندس سید علی اصغر موسوی، شهردار گنبد ضمن تبریک به دکتر شتایی، به جهت انتصاب ایشان به سمت سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، بر عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه فی مابین تاکید کرد و افزود: خوشبختانه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و مجموعه شهرداری گنبدکاووس عزم جدی در جهت توسعه فضاهای سبز شهر گنبد وجود داشته و امیدواریم بتوانیم با این همکاری در مسیر حل موضوعات مبتلابه در مسائل مختلف شهری شهر گنبد گام‌های مؤثری را برداریم.

 در ادامه دکتر ناصری، رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس با اشاره به مشکل وجود ریزگردها در منطقه گنبد و در نتیجه آن، ایجاد شرایط جوی نامناسب و همچنین بحث روان‌آب‌ها و سیل گفت: اعتقاد داریم بسیاری از مشکلات موجود، با همفکری و همیاری نخبگان دانشگاهی استان قابل حل خواهد بود و می‌توان بسیاری از تهدیدات حوزه محیط زیست و منابع طبیعی را به فرصت تبدیل کرد.

 گفتنی است: در پایان نشست، بازدید از خانه طبیعت دانشگاه، بوستان طبیعت، تصفیه‌خانه فاضلاب و بوستان کسب و کار دانشجویی انجام گرفت

 تاریخ ارسال خبر :   05 مرداد 1401 - 16:03    |     تعداد بازدید :   460
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   16164
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  11 + 2 :