عنوان خبر :  پیاده‌روی کارکنان دانشگاه علوم و کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس


به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس و با همکاری ستاد بزرگداشت سالگرد هفته دفاع مقدس، پیاده‌روی کارکنان دانشگاه علوم و کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، صبح روز شنبه، دوم مهرماه به سمت تپه نورالشهدای گرگان برگزار شد.

در این مراسم سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تبریک فرارسیدن آغاز هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت و جانفشانی جاودانه مردم شریف ایران به ویژه شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز بود گفت: هشت سال دوران دفاع مقدس، نماد غرور ملی، همبستگی و اتحاد ملت شریفی است که در راه استقلال، آزادی و ارزش‌های اسلامی، از جان خود برابر قدرت‌های مستکبر گذشتند تا آینده این کشور در امنیت و آرامش تضمین شود.

دکتر شتایی همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانشجویان و کارکنان دانشگاهی تبریک گفت و افزود: انشاا... شروع سال تحصیلـی جدیـد، همچون گذشته، در عرصه علم و دانش، نوید بخـش آینده‌ای بهتر برای کشور عزیزمان باشد تا با تلاش بیشتر بتوانیم پیشرفت و آبادانی را برای ملت بزرگ ایران  بدست آوریم.

وی در ادامه ضمن اعلام انزجار از حرکات اغتشاشگرانه عده‌ای فرصت‌طلب و فتنه‌گر طی روزهای اخیر، اهانت به مقدسات و ارزش های دینی را محکوم کرد و گفت: مردم ایران همیشه نشان داده‌اند که در زیر پرچم ولایت هستند و با حضور به موقع خود در صحنه، فتنه‌های مختلفی از جمله فتنه بزرگ جنگ تحمیلی و فتنه‌های اخیر را خنثی کرده‌اند و ثابت کرده‌اند که پیرو خط شهدا بوده و آماده شهادت هستند.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان نیز با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس گفت: پیام شهیدان به ما یادآور می‌شود که ایستادگی در برابر ظلم و ستم پایان شیرینی چون پیروزی و برافتادن ترس و اندوه دارد و از الطاف خداوند متعال این بود که در دوره زمانی حکومت اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، علمای اسلام و شهدای والای انقلاب اسلامی زندکی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین طاهری در ادامه با اشاره به حکومت ستمکر شاهنشاهی طاغوت که تحت سلطه عوامل بیگانگان بود گفت: حاکمان آن دوران مجری دستورات کشورهای سلطه‌گری بودند که تصمیمات اشتباه آنها در طول تاریخ منجر به تجزیه بخش‌های زیادی از خاک کشور ما شد ولی در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم با نثار خون‌خود ،همه فشارهای وارده بر کشور را تحمل کردند تا توانستیم از ارزش‌های انقلاب و خاک ایران عزیزمان دفاع کنیم.

وی با اشاره و تاکید بر لزوم اهمیت جهاد تبیین گفت: دشمن با فضای رسانه‌ای که در اختیار دارد دنبال ایجاد آشوب و فتنه در جامعه است تا این طور القا کند که ما راه را اشتباه رفته‌ایم در حالی که ما وظیفه داریم تا نشان دهیم اساس حرکت انقلاب اسلامی، بر اساس حرکت انبیاء الهی بوده است و امروز با حضور در این مکان مقدس، با امام و شهدا عهد و پیمان می‌بندیم که رهرو راه آنها باشیم و سیره سیدالشهدا را سرمشق زندگی خود قرار ‌دهیم.

گفتنی است: در این مراسم دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور بر مزار شهدای گمنام و غبار روبی و عطر افشانی، ضمن قرائت قرآن و اجرای مداحی، با شهدای گرانقدر تجدید عهد و میثاق کردند.

 تاریخ ارسال خبر :   02 مهر 1401 - 13:28    |     تعداد بازدید :   447
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   16266
 کلید واژه ها :   پیاده‌روی کارکنان دانشگاه علوم و کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس
نظر شما

حاصل عبارت  16 + 3 :