عنوان خبر :   برگزاری مجازی ساعت فرهنگی دانشگاه با موضوع انگیزه های قیام امام حسین (ع)


به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و به مناسبت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران وفادارشان، ساعت فرهنگی دانشگاه با مشارکت جمعی از اعضاء هیأت علمی و کارکنان دانشگاه، سه شنبه، هجدهم شهریور ماه به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن اشاره به انگیزه های قیام سید الشهداء(ع) و موضوع امربه معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام حسین (ع) گفت: یکی از مهمترین دلایل قیام حضرت اباعبدا… (ع) مقابله با ظلم و نابرابری حکومت یزید بود که از نظر مبانی اسلامی و عدالت با حکومت اسلامی پیامبر(ص) فاصله زیادی گرفته بود و ظلم زیادی به مردم می شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: گرچه قیام امام حسین(ع) با شهادت ایشان و یارانشان همراه بود اما این درس را به ما داد که نباید در برابر ظالم فاسق تسلیم شد و امروزه برهمگان روشن است که شهادت امام حسین(ع) ویارانش چه آثار مثبتی در تاریخ اسلام داشته است.

ایشان امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه مؤمنان دانست و ضمن تأکید بر مسائل اجتماعی و آموزشی در این موضوع گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و همه اقشار باید به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

لازم به ذکر است: این نشست مجازی دومین جلسه از ساعت فرهنگی دانشگاه با موضوع انگیزه های قیام سیدالشهدا(ع) بود که برگزار شد.

 تاریخ ارسال خبر :   22 شهریور 1399 - 14:23    |     تعداد بازدید :   1267
 ارسال کننده :   مدیر سیستم    |      کد خبر :   28
 کلید واژه ها :   ماه محرم -
نظر شما

حاصل عبارت  17 + 4 :