عنوان خبر :   آیین اختتامیه مشترک جشنواره‌های رویش، حرکت و سفیران امید برگزار شد


 آیین اختتامیه مشترک جشنواره های رویش، حرکت و سفیران امید دانشگاهی با حضور رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به همراه جمعی از اساتید، مدیران و دانشجویان، یکشنبه، سیزدهم تیرماه  بصورت حضوری و مجازی در سالن اندیشه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این آیین گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از شیوع ویروس کرونا، دانشجویان، فعالانه فعالیت‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی را ادامه داده که این مسئله بسیار با اهمیت است. 

 دکتر نجفی‌نژاد هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و علمی، شناسایی استعدادهای موجود و پرورش آنها برای خدمت بهتر به جامعه دانست و افزود: انجمن‌های علمی، محور فعالیت‌های فوق برنامه علمی در دانشگاه‌ها هستند و با توجه به تغییر رویکرد وزارت علوم در جهت افزایش مهارت در دانشجویان و انجام تحقیقات مسئله محور و افزایش فعالیت‌های کارآفرینی، انجمن‌های علمی دانشگاه اقدامات مناسبی را در راستای اهداف وزارت علوم و افزایش توانمندی‌های دانشجویان در حوزه های مختلف انجام داده‌اند . 

 وی با بیان اینکه اعتقاد داریم دانشگاه مهد پرورش استعداد نیروهای جوان در جامعه است اظهار داشت: پرورش نیروهای خلاق دانشجویان مومن، متعهد و با مهارت در دانشگاه، به نوعی، سرمایه‌گذاری است و سبب ایجاد آینده‌ای بهتر برای کشور خواهد شد. 

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان داشت: طی هشت سال گذشته تلاش کردیم تا امکانات، زیرساخت‌ها و پشتیبانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دانشگاه فراهم شود و در همین راستا مجتمع نوآوری دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه افتتاح افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 وی با بیان اینکه مجتمع نوآوری به عنوان حلقه اتصال دانشگاه، دانشجویان و اساتید با جامعه، اقتصاد و چالش‌ها و مشکلات موجود در جامعه است اذعان داشت: مجتمع نوآوری، مجموعه ای برای پرورش نوآوری‌ها و ایده‌های خلاقانه دانشجویان برای رفع نیازهای جامعه است. 

 وی خاطرنشان کرد: در صورت اتکای کشور به ایده‌های دانشجویان و نخبگان جامعه، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 در ادامه مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن تشکر از مجموعه برگزار کنندگان و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه و آرزوی موفقیت برای مجموعه دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: امروزه مقوله بحران آب، خاک، اقلیم، امنیت غذایی، محیط زیست و نهایتاً اشتغال، از چالش‌های مهم موجود برای توسعه متوازن در کشور است که ارتباط مستقیمی با بخش کشاورزی داشته و فعالان، اساتید و دانشجویان این حوزه باید در جهت رفع این چالش‌ها اقدام کنند. 

 دکتر وطنی افزود: بخش کشاورزی با توجه به رشد جمعیت باید با بهره‌گیری از علوم و فناوری و روش‌های نوین، ارتقا یابد. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان گلستان در حوزه های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی گفت: قرار گرفتن بخش عمده‌ای از جنگل های کشور در این استان، کشت با کیفیت‌ترین زعفران دنیا، وجود بهترین گونه‌های ماهیان خاویاری و میگو، کشت پنبه و پرورش کرم ابریشم از جمله ظرفیت‌های منحصر به فرد در استان گلستان است که با نگاه علمی و برگزاری استارتاپ و حرکت جهادی دانش آموختگان بخش کشاورزی، می‌توان در راستای توسعه و رشد این ظرفیت‌ها و ایجاد اشتغال و رفع نیازهای جامعه اقدام کرد. 

 ایشان با اشاره به افتتاح مجتمع نوآوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های نوآوری کشور گفت: این مجتمع نیازمند حضور فعال اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان است که می‌تواند زمینه ساز شکوفایی بخش کشاورزی در کشور شود.

خبر