عنوان خبر :   قرار گرفتن عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در بین برگزیدگان چهارمین جشنواره ملی زن و علم


آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی زن و علم، یادواره زنده‌یاد مریم میرزاخانی، با حضور معاون اول و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار و طی آن عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یکی از برگزیدگان این جشنواره معرفی شد.

در این مراسم از دکتر پرستو پورعاشوری نودهی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در بخش بانوان فعال علمی، در گروه‌ علوم کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست تجلیل شد.

 وزیر علوم تحقیقات و فناوری در این آیین با بیان اینکه نقش زنان در افتخارآفرینی برای کشور بسیار مهم و موثر است، گفت: تلاش و ایجاد فضا برای افتخارآفرینی بانوان، یک افتخار است و همگی باید در این راستا بکوشیم.

دکتر منصور غلامی افزود: زنان بزرگی در تاریخ وجود دارند که افتخارآفرینی‌های زیادی داشته‌اند. چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام. زنانی که به عنوان الگو و اسوه در زمینه‌های مختلفی چون کشورداری، دانش، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مختلف معرفی شدند.

وی با بیان اینکه نمونه‌های معدود و محدودی از بانوان موفق در این جشنواره‌ها معرفی می شوند، اظهار داشت: آمار و ارقام اعلام شده نشان می‌دهد جمعیت کثیری از بانوان کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تولید علم، تربیت دانشجو و توسعه دانش به صورت چشمگیر فعالیت داشته و تعداد آنان قابل توجه است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: بیش از ۵۰ در صد دانشجویان کشور را دختران و ۳۰ درصد اعضا هیأت علمی دانشگاه‌ها را نیز بانوان تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها از نخبه‌های جامعه هستند که در زمینه‌های مختلف درخشیده‌اند.

 دکتر غلامی با اشاره به اینکه جشنواره زن و علم تنها بخش کوچکی از کارهای بزرگی است که بانوان در آن درخشیده‌اند، ابراز امیدواری کرد: باید همگان برای توسعه موفقیت‌های بانوان اندیشمند کشور همه تلاش و اهتمام خود را به کار گیرند و تلاش برای افتخارآفرینی زنان جزء افتخارات باشد.

 گفتنی است: دکتر پورعاشوری، عضو هیأت علمی گروه آموزشی عمل آوری فراورده‌های شيلاتی دانشگاه است که توانست در این جشنواره به عنوان یکی از 25 فرد معرفی شده، موفق به کسب عنوان بانوی فعال علمی، در گروه علوم کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست شود.

خبر