عنوان خبر :  حجت‌الاسلام و المسلمین طاهری: توجه به تزکیه در کنار دانش، موجب رشد و بزرگی انسان می‌شود


آیین نکوداشت آغاز شصت و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور مسئولین استانی و  دانشگاهی، جمعی از روسای سابق، پیشکسوتان، کارکنان و دانشجویان، امروز، سه‌شنبه، بیست و هفتم مهر ماه، در سالن اجتماعات هیرکان برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز شصت و پنجمین سال تاسیس دانشگاه، یاد و خاطره تمام کسانی که در راستای اعتلای دانشگاه نقش داشته‌اند، علی‌الخصوص مهندس عابدی به عنوان موسس و اولین رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را گرامی داشت.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری به بیان ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) پرداخت و تصریح کرد: پیامبر اسلام، پیامبر رحمت است و رحمت ایشان مختص مسلمانان و انسان‌ها نبوده و شامل تمامی موجودات عالم می‌شود.
 
ایشان سپس بر توجه معلمان و اساتید به تزکیه و تعلیم، به عنوان دو رکن اساسی تاکید کرد و گفت: توجه به تزکیه در کنار علم و دانش موجب رشد و بزرگی انسان خواهد شد.

وی در پایان بر ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها با صنعت و لزوم مداخله دانشگاه‌ها در تصمیمات مربوط به جامعه تاکید کرد و افزود: نیاز است تا شرایطی فراهم شود که پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌ها، در سطح جامعه اثرگذار باشد و به رفع مشکلات کمک کند.

خبر