عنوان خبر :  اولین یادواره شهدای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد


همزمان با هفته بسیج، اولین یادواره شهدای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور دکتر نجفی نژاد، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین گرزین، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان و جمعی ازمدیران و دانشگاهیان، امروز، سه‌شنبه، دوم آذرماه در سالن خلیج فارس دانشگاه برگزار شد.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این ایام، یاد و خاطره همه شهدا، علی‌الخصوص شهدای پنجم آذر ماه سال  ۱۳۵۷ شهر گرگان و شهدای دانشگاه را گرامی داشت.

 دکتر نجفی‌نژاد با بیان اینکه شهدای دانشگاه به عنوان سرمایه‌های معنوی دانشگاه محسوب می‌شوند گفت: شهدا با ایثار جان خود، آسایش، استقلال و آزادی را برای کشور فراهم کردند تا مردم بتوانند بدون وابستگی به ابرقدرت‌های دنیا، با عزت زندگی کنند.

 وی در ادامه با بیان خاطراتی از واقعه پنجم آذر ماه سال پنجاه و هفت در شهر گرگان گفت: تقارن واقعه پنجم آذر ماه ۱۳۵۷ در شهر گرگان و تشکیل بسیج مردمی به فرمان امام راحل رابطه ایثارگری و شهادت را با یکدیگر پیوند زد‌ه است.

 دکتر نجفی‌نژاد تصریح کرد: بسیج به پشتوانه روحیه شهادت طلبی و جانفشانی، با ورود به عرصه‌های مختلف باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات شده است‌.

 ایشان در پایان خاطرنشان کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد علمی در همه حوزه‌ها است و دانشگاهیان می‌بایست ضمن حفظ روحیه بسیجی با شناخت عرصه‌های جدید جنگ و مقاومت، به فعالیت‌های علمی بپردازند.

خبر