عنوان خبر :  آیین نکوداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید دانشگاه برگزار شد


آیین نکوداشت مقام معلم و تجلیل از اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با حضور آیت‌ ا... حسینی شاهرودی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولین و اعضای هیأت علمی دانشگاه، امروز، بیستم اردیبهشت‌ماه در سالن خلیج فارس دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم روز معلم را به تمامی کسانی که در سنگر علم، دانش و تعلیم و تربیت نسل آینده تلاش و از خودگذشتگی می‌کنند تبریک گفت.

دکتر نجفی‌نژاد با بیان اینکه هیچ جامعه‌ای بدون دستیابی به علم و دانش پیشرفت نخواهد کرد گفت: امروزه جامعه‌ای پیشرفته خواهد بود که مردم آن، از سطح علمی و آگاهی بالایی برخوردار بوده و بتوانند مسئولیت فردی و اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند.

وی هزینه در مدارس و دانشگاه‌ها را سرمایه‌گذاری برای کشور عنوان کرد و افزود: امیدوارم در جامعه ما بحث آموزش به عنوان یکی از ارکان مهم پیشرفت هر جامعه، بیشتر مورد توجه قرار گیرد‌.

دکتر نجفی‌نژاد بر نقش اساسی و کلیدی اساتید در حوزه‌های تربیتی، علمی و آموزشی دانشجویان تاکید و تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با توجه به تغییر سیاست‌های وزارت علوم، تغییر نسل دانشگاه‌ها از آموزش محور به نسل سوم و جامعه محور صورت گرفته است. در حال حاضر نیز، در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ، در کنار بحث آموزش و پژوهش، فعالیت‌های کارآفرینی بسیار مورد توجه قرار گرفته و شاهد اقدامات مناسبی در این حوزه هستیم.

وی اظهارداشت: مأموریت اصلی دانشگاه، باید خدمت به جامعه و رفع نیاز آن باشد.

ایشان در پایان بر وابسته بودن مباحث آموزش، پژوهش و کارآفرینی و فعالیت آنها به صورت چرخه به هم پیوسته تاکید و خاطرنشان کرد: باید در امر آموزش در جهت تعریف رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه و همکاری‌ها و فعالیت‌های بین رشته‌ای توجه شود تا دانشگاه بتواند پویایی و تحرک خود را در طول زمان حفظ کند.

سپس معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این معاونت از جمله تغییر برنامه‌های درسی در مقاطع مختلف تحصیلی از سال ۱۳۹۶، تغییر سامانه آموزشی، آغاز فعالیت‌ها و آموزش‌های مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا، توسعه آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها، محیط‌های آموزشی و ... ارایه کرد.

خبر