عنوان خبر :  آیین اختتامیه اعتکاف دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان گلستان برگزار شد.


آیین اختتامیه اعتکاف دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان گلستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین طاهری مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان، دکتر حسینعلی‌زاده، معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جمعی از مدیران دانشگاه امروز دوشنبه، هفدهم بهمن ماه در مسجد النبی (ص) دانشگاه برگزار شد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان در این مراسم با بیان اینکه اعتکاف مراسمی عبادی، مذهبی و با ارزش است گفت: اعمالی مانند اعتکاف بسیار با اهمیت و سرنوشت‌ساز در زندگی انسان هستند و برکات بسیاری را برای وی به ارمغان خواهند آورد که انسانها باید تلاش کنند تا این برکات را برای خود حفظ نمایند. 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: بر اساس روایات، مداومت بر ذکر و یاد خدا، توبه و طلب مغفرت و نرم شدن دل‌ها و جاری شدن اشک در هنگام یاد خداوند، انسان را از شر شیطان در امان نگه خواهد داشت و این شرایط در فضای اعتکاف برای معتکفین فراهم است.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه مراسمات باعث انس و الفت بیشتر انسان با مسجد می‌شود خاطرنشان کرد: از معتکفین گرانقدر تقاضا داریم تا به عنوان مبلغ و مروج برای اینگونه مراسمات بوده و زمینه‌ساز هدایت افراد به معنویت و مسیر الهی باشند.

سپس معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان داشت: در راستای برنامه‌های ستادی و همکاری و تعامل بیشتر با دانشگاه‌های استان در قالب شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها‌ی استان، پنجمین دوره مراسم اعتکاف دانشجویان دختر دانشگاه‌های استان گلستان در ماه رجب (ایام البیض) به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان واگذار شد که از جمعه، چهاردهم بهمن ماه میزبان معتکفین گرامی در دانشگاه هستیم.

دکتر حسینعلی‌زاده با اشاره به اینکه در این اعتکاف، ۳۷ نفر از دانشجویان دختر از دانشگاه‌های استان گلستان حضور داشتند گفت: از این تعداد ۸ نفر از دانشگاه‌ علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ۱۲ نفر از دانشگاه فرهنگیان، ۸ نفر از دانشگاه گلستان، یک نفر از دانشگاه علوم پزشکی و ۸ نفر از دانشگاه آزاد اسلامی در مسجدالنبی (ص) دانشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در مراسم اعتکاف برنامه‌های فرهنگی متنوعی برنامه‌ریزی و برگزار شد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به سخنرانی در موضوعات مختلف اخلاقی و مذهبی، زلال احکام، حلقه‌های معرفتی، محفل قرآنی با حضور قاری و حافظ قرآن کریم، مداحی و مولودی‌خوانی، برگزاری مسابقه فرهنگی و مذهبی و جزء خوانی قرآن اشاره کرد.

گفتنی است: در پایان این مراسم از برندگان مسابقه کتابخوانی که در ایام اعتکاف برگزار شده بود تقدیر شد.

خبر