عنوان خبر :  معاون پژوهشی وزیر علوم در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مطرح کرد: لزوم تخصیص ۱۵ درصدی بودجه دانشگاه‌های کشور به مقوله پژوهش


معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، امروز، هفتم شهریورماه با حضور در نشست مشترک با اعضای شورای دانشگاه و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بر لزوم تخصیص ۱۵ درصدی بودجه دانشگاه‌های کشور به مقوله پژوهش تأکید کرد.

دکتر پیمان صالحی با اشاره به وظایف شورای عالی عتف و ظرفیت بالای این شورا، راه‌اندازی سامانه پسا دکتری، ساماندهی پژوهشگران مستقل، تأسیس صندوق شورای عالی وزارت علوم، تصویب اولویت‌های پژوهش و فناوری کشور و تعیین سکوی نظام ایده‌ها و نیازها را از جمله مصوبات این شورا بیان کرد.

وی در این نشست از اخذ مجوز ۵۰۰ امریه سربازی سالانه برای محققان پسا دکتری با موافقت مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: با ابلاغ این مجوز از سوی ستاد نیروهای مسلح، گام مهمی در جذب، نگه‌داشت و استفاده بهینه از ظرفیت دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها برداشته خواهد شد.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: در دوره سه ساله دولت سیزدهم، با سیاست‌‌گذاری‌‌های صورت گرفته در راستای تحقق مرجعیت علمی، تعداد کل مجلات نمایه شده در پایگاه علمی اسکوپوس از ۱۰۱ به ۱۷۴ مجله ارتقا یافته است و در جهت تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهانی شدن زبان فارسی، ۳۰ درصد این مجلات نمایه شده، فارسی می‌باشد.

گفتنی است که در این نشست و پس از ارائه گزارش عملکرد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته، تعدادی از مدیران دانشگاه و پژوهشگران برتر به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

خبر