عنوان خبر :   مراسم یادبود اساتید فقید دانشگاه برگزار شد


به مناسبت در گذشت اندوهبار اساتید فقید، شادروان دکتر اسماعیل دردی پور و دکتر محمدرضا ماستری فراهانی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، مراسم ذکر و قرائت فاتحه، امروز، هفتم تیرماه ۱۳۹۹ در محل مزار شهید گمنام دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مصیبت وارده را به جامعه دانشگاهی تسلیت گفت و افزود: باور و تحمل از دست دادن این دو عزیز بزرگوار برای همه همکاران و مجموعه دانشگاهی بسیار سخت است.

دکتر نجفی نژاد افزود: هر دوی این اساتید از اساتید بسیار خوشنام، مهربان و مردم دار بوده و در قلب همه همکاران جا داشتند و خدمات صادقانه ای را به دانشگاه و دانشجویان ارائه نمودند.

ایشان با آرزوی صبر برای خانواده این دو عزیز از دست رفته گفت:خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم قدردان نعمت عمر خود بوده و در جهت انجام رسالت ها و وظایف، در حد توان کوشا باشیم و بتوانیم نام نیکی از خود در اذهان جامعه و مردم به جای بگذاریم.

در ادامه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به اینکه دکتر دردی پور و دکتر ماستری فراهانی از اساتید برجسته و بزرگوار دانشگاهی بودند گفت: جا دارد از مقام معلم و استاد تجلیل و با احترام از آن دو عزیز که حق بزرگی بر گردن این دانشگاه و دانشجویان و همه همکاران داشتند یاد شود.

ایشان با اشاره به روایتی از امام علی (ع) در مورد مرگ گفت: این مرگ ها، یادآوری برای آمادگی بیشتر انسان می باشد تا بیشتر خود را در معرض این سفر قرار دهند.

وی افزود: عبادات، واجبات، ترک محرمات، احسان، توجه به دیگران و اطعام مساکین توشه هایی هستند که می توانند انسان را در مواجهه با مرگ آماده کنند.

گفتنی است: این مراسم که با حضور جمع کثیری از دانشگاهیان همراه بود، به قرائت قرآن و ذکرفاتحه پرداخته شد.

 

 

خبر