عنوان خبر :  با برگزاری آیین اختتامیه؛ بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به کار خود پایان داد.


آیین اختتامیه بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران، با حضور رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و رئیس این کنفرانس همچنین اعضاء کمیته برگزاری و جمعی از اساتید و محققین حوزه آب، عصر روز  ششم آبان ماه در سالن خلیج فارس دانشگاه برگزار و با قرائت بیانیه و معرفی نفرات برتر پایان یافت.

رئیس هیأت مدیره انجمن هیدرولیک ایران در آیین اختتامیه این کنفرانس گفت: نشست‌های تخصصی برگزار شده با موضوعات واکاوی ساختار جدید مدیریت آب کشور بر مبناي حوضه آبریز، روند تغییر مؤلفه‌های اقلیمی و تأثیر آن بر نوسانات سطح آب در دریاي خزر و خلیج گرگان، سیلاب استان گلستان، فرصت‌ها و تهدیدها، حفاظت از خلیج گرگان: اهمیت، چالش‌ها و راهکارها، بررسی و نقد طرح احیا و نجات تالاب بین‌المللی گمیشان، طی دو روز و به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.
 
مهندس حکمی خاطر نشان کرد: برای برگزاری بیستمین کنفرانس هیدرولیک ایران با توجه به وقوع سیل در سال ۱۳۹۸ و خسارات ناشی از آن، شهر گرگان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در نظر گرفته شد تا علل، مسائل و مشکلات ناشی از خشکی خلیج گرگان و رودخانه‌های خشک و فصلی بررسی شود.

دکتر امیراحمد دهقانی، دبیر عملی این کنفرانس نیز با اشاره به تعداد ۱۴۹ مقاله پذیرفته شده گفت: در طول برگزاری این کنفرانس تعداد ۷۶ مقاله بصورت شفاهی و ۷۳ مقاله در قالب پوستر ارائه شد که  مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (Isc) منتشر خواهد شد.

در این کنفرانس دکتر حسین صبورکازران از دانشگاه تهران رتبه اول دهمین المپیاد هیدرولیک ایران، دکتر سید محمدرضا ناقدی‌فر از دانشگاه فردوسی مشهد رتبه اول پایان‌نامه برتر سال ۱۴۰۰ در مقطع دکتری، مهندس افسانه کاغذچی از پردیس ابوریحان دانشگاه تهران رتبه اول پایان‌نامه برتر سال ۱۴۰۰ در مقطع کارشناسی ارشد را کسب کردند.

همچنین در دومین جشنواره اختراعات آب و هیدرولیک ایران و در بخش اختراع برگزیده، مهندس افشین نادری، محمد حبیبیان و محسن مسعودیان و در بخش ایده برگزیده، مهندس رضا تیموری و دکتر امیر احمد دهقانی به عنوان نفرات برگزیده این کنفرانس معرفی شدند.

شایان ذکر است: در بخش مقالات برتر به تریب کد ۱۰۶۸ به نویسندگی فرزاد عالی و علیرضا وطن‌خواه، کد ۱۱۳۸ به نویسندگی محمد هادی مشکاتی و سیدعلی اکبر صالحی‌نیشابوری، کد ۱۱۸۵ به نویسندگی فرشید صنعتی‌نژاد و کوروش حجازی و کد ۱۰۷۴ به نویسندگی حبیب احمری  عنوان مقالات برتر را کسب کردند.

در پایان این کنفرانس که  دکتر عبدالرضا ظهیری و دکتر محمد عبدالحسینی به ترتیب مسئولیت دبیری و دبیر اجرایی آن را برعهده داشتند، از دکتر حسین محمد ولی سامانی به عنوان پیشکسوت دانشگاهی و  از مهندس سید مرتضی حسینی بعنوان پیشکسوت صنعت تقدیر شد.



 

 تاریخ ارسال خبر :   07 آبان 1400 - 12:36    |     تعداد بازدید :   906
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   15625
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  23 + 6 :