عنوان خبر :  به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛ آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری برگزار شد.


 آیین اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان گلستان، با حضور سید علی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، دکتر نجفی‌نژاد، جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان و جمعی از مدیران و مسئولین استانی، امروز، سه‌شنبه، شانزدهم آذر ماه، در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد.

 جانشین رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری استان گلستان ضمن تبریک روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر و همه شهدایی که جان خویش را در مسیر استقرار ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی، امنیت و سلامت جامعه نثار کرده‌اند گرامی داشت.

 رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان داشت: پژوهشگران باید به دنبال پژوهشی باشند که به حل مشکلات و چالش‌های جامعه منجر شود.

 ایشان پژوهش را چراغی برای روشنایی ابعاد ناشناخته حوزه‌های مختلف علم و دانش دانست و افزود: پژوهش ابزاری برای سیاست گذاری‌های درست و اصولی است تا از شکست‌های احتمالی پروژه‌ها جلوگیری شود.

 وی برتری کشورهای پیشرفته بر کشورهای توسعه نیافته را در توجه بیشتر آنان به پژوهش، نوآوری و فناوری دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در پژوهش باعث پیشرفت جامعه و ثروت آفرینی می شود.

 نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان گلستان با بیان اینکه کشور ایران کشوری در حال توسعه است و نیازمند توجه بیشتر به پژوهش های بنیادی و کاربردی است تاکید کرد: هرچه فاصله بین پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی کمتر باشد مسیر پیشرفت با شتاب بیشتری طی خواهد شد.

 دکتر نجفی‌نژاد با بیان اینکه اقتصاد استان گلستان بر پایه کشاورزی استوار است و نقشی اساسی در تامین امنیت غذایی کشور را دارد گفت: باید به کشاورزی پایدار توجه بیشتری شود تا این مسیر رو به پیشرفت، به خوبی طی گردد.

 وی ضمن اشاره به روز جهانی خاک، بر اهمیت خاک در توسعه جوامع و نقش آن در کشاورزی پایدار تاکید کرد.

 ایشان دانش آموزان را آینده سازان و محققان آینده کشور دانست و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در این هفته با فرایند پژوهش آشنا شده تا در آینده پژوهشگر شده و بتوانند به رفع مشکلات جامعه کمک کنند.

 دکتر نجفی‌نژاد در پایان خاطر نشان کرد: در این هفته، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران و فناوران استان نیز با هدف ایجاد ارتباط نزدیک بین پژوهشگران استان و عموم جامعه برگزار شده است.

 تاریخ ارسال خبر :   16 آذر 1400 - 12:53    |     تعداد بازدید :   429
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   15803
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  12 + 2 :