عنوان خبر :  نشست مشترک روسای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جهاد دانشگاهی استان گلستان برگزار شد.


نشست مشترک دکتر شتایی سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و ابراهیم شهبازی، رئیس جهاد دانشگاهی استان گلستان، با هدف ارتقای سطح همکاری‌های مشترک علمی و تحقیقاتی، نهم مرداد ماه در دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه اعتقاد دارم جهاد دانشگاهی، مجموعه‌ای درون دانشگاهی است گفت: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی و پیشرو است که از اوایل انقلاب در راستای رفع مشکلات موجود نقش آفرینی‌های بسیاری داشته است.

 دکتر شتایی با تاکید بر افزایش سطح همکاری های علمی و پژوهشی فی مابین مجموعه دانشگاه و جهاد دانشگاهی استان گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و جهاد دانشگاهی استان، این دو نهاد می‌توانند به طور مشترک در انجام پژوهش‌های مختلف علمی و تحقیقاتی در استان همکاری نمایند.

 وی با بیان اینکه مبحث بذر در استان یکی از مباحث بسیار مهم تلقی می‌شود تصریح کرد: استان گلستان می‌تواند به عنوان یکی از مراکز مهم تامین بذر در کشور و همچنین کشورهای همسایه تبدیل شود.

 سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در ادامه بر انجام پروژه‌های مشترک در زمینه‌هایی مختلف ازجمله پرورش ماهی در قفس، پرداختن به بحث آلودگی و محیط زیست، فرآورده‌های دارویی و کسب و کارهای دانشجویی تأکید کرد.
 
 دکتر شتایی بر استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی در مجموعه جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم ارتباط خود را با بخش صنعت و دستگاه‌های اجرایی ارتقا داده و در جهت توسعه کیفی دانشگاه قدم برداریم.

 در ادامه ابراهیم شهبازی، رییس جهاد دانشگاهی استان گلستان به ارایه گزارشی از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در جهاد دانشگاهی کشور از اوایل انقلاب تا کنون پرداخت و افزود: جهاد دانشگاهی استان گلستان جزء جوان‌ترین مجموعه‌ها در بین جهادهای دانشگاهی کشور است و توانسته از ابتدای تأسیس تاکنون اقداماتی نظیر راه‌اندازی مرکز افکارسنجی، نظرسنجی و آسیب‌شناسی، انجام بیش از ۴۰ طرح تحقیقاتی در استان، راه‌اندازی دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش به وسعت ۹ هکتار و... را انجام دهد.

 تاریخ ارسال خبر :   09 مرداد 1401 - 09:24    |     تعداد بازدید :   269
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   16167
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
نظر شما

حاصل عبارت  16 + 4 :