عنوان خبر :  دکتر شتایی در کنفرانس نوآوری در آبزی پروری ۲۰۲۴ تأکید کرد؛ ضرورت اهتمام به نوآوری در تولید آبزیان و توسعه پایدار این صنعت


رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در افتتاحیه کنفرانس نوآوری در آبزی پروری ۲۰۲۴ که با حضور اساتید، محققین و دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان برگزار شد ضمن برشمردن اهمیت تولید آبزیان در راستای امنیت غذایی جهانی به بیان ضرورت توجه به توسعه پایدار صنعت آبزی‌پروری پرداخت.

دکتر شتایی افزود: توجه به نوآوری در صنعت می‌تواند به توسعه پایدار این صنعت کمک نماید و کنفرانس‌هایی از این دست سبب شکل گیری شبکه محققین و به اشتراک گذاری تجارب خواهد شد.

وی سپس به ارائه توضیحاتی اجمالی در خصوص دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان پرداخت و به برنامه‌های این دانشگاه در خصوص توسعه فعالیت‌های بین‌المللی اشاره نمود.

دبیر علمی کنفرانس در ابتدا ضمن تشکر از همکاری دانشگاه چیانگ‌مای و نیز حامیان معنوی و مادی این کنفرانس به بیان دلایل برگزاری این کنفرانس به صورت آنلاین و مزیت آن پرداخت.

دکتر حسینی‌فر با بیان محورهای کنفرانس، بر اهمیت برگزاری این کنفرانس در راستای توسعه پایدار آبزی پروری و حفظ این صنعت برای نسل‌های آتی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵۰ مقاله از سراسر دنیا به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است گفت: پس از بررسی مقالات دریافت شده توسط کمیته عملی همایش ۹۵ مقاله پذیرش شد که از این بین ۳۲ مقاله به صورت سخنرانی و ۶۳ مقاله بصورت پوستر مورد پذیرش قرار گرفت.

در این کنفرانس دو پانل تخصصی ماهیان خاویاری و آرتمیا و غذای زنده با همکاری انجمن جهانی حفاظت ماهیان خاویاری و کنسرسیوم پرورش آرتمیا به همراه سه پانل تغذیه آبزیان، فیزیولوژی و تکثیر و پرورش آبزیان، بهداشت و بیماری‌های آبزیان برگزار شد.

وی در پایان به ارائه اطلاعاتی در خصوص سخنران کلیدی و مدعو کنفرانس از کشورهای آمریکا، انگلیس، پرتغال، اسپانیا، ایتالیا، تایلند، پاکستان، ویتنام، بلژیک، نروژ، مصر و روسیه پرداخت و از همه افرادی که در برگزاری این کنفرانس مشارکت داشته‌اند قدردانی کرد.

همچنین دکتر صفری، دبیر کمیته اجرایی این کنفرانس ضمن اشاره به تجربه موفق برگزاری همایش قبلی، به بیان فلسفه شکل‌گیری این همایش و ارائه توضیحاتی در خصوص روند اجرایی کنفرانس پرداخت.

 

 

 تاریخ ارسال خبر :   01 اردیبهشت 1403 - 15:52    |     تعداد بازدید :   135
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   17557
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان- کنفرانس نوآوری در آبزی پروری--
نظر شما

حاصل عبارت  13 + 3 :