عنوان خبر :  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان؛ حرکت دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا ادامه نهضت اسلامی بوجود آمده توسط امام راحل (ره) است


مراسم بزرگداشت چهاردهم خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت شهدای پانزدهم خرداد، امروز، سیزدهم خرداد ماه در مسجدالنبی (ص) دانشگاه برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گلستان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، بزرگمرد تاریخ و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای مظلوم پانزدهم خرداد و شهدای خدمت گفت: امام راحل (ره) دارای شخصیتی بی‌نظیر در عالم بود و نقطه عطفی را در تاریخ ایجاد کرد که پس از امامان و ائمه اطهار (ع) رخ نداده بود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان اینکه شاه به دستور آمریکا به دنبال از بین بردن مرجعیت از ایران بود که با ایستادگی حضرت امام (ره) مواجه و موجب بازداشت ایشان شد افزود: بازداشت امام خمینی(ره) آغازگر قیام مردمی در کشور شد و جمع بسیاری از مردم در این قیام به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تعابیر حضرت امام (ره) از ۱۵ خرداد به عنوان« یوم الله» و «نقطه عطف نظام اسلامی» بیان داشت: قیام ۱۵ خرداد خمیر مایه اصلی نهضت اسلامی در دنیا شد و اکنون این نهضت در دانشگاه‌ها و جوامع مختلف آمریکا مشاهده می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: پس از شهادت شهدای خدمت و با توجه به انتخابات پیش‌رو همه وظیفه داریم تا شخصیت‌های حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهید آیت الله رئیسی را به خوبی تبیین کرده و جوانان را برای حضور پرشور در این مرحله مهم سیاسی کشور و انتخاب درست و شایسته رئیس جمهور آینده کشور تشویق کنیم.

گفتنی است: قرائت قرآن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین پورصمدی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جواد یوسفی از کارکنان دانشگاه و مدیحه‌سرایی توسط یوسف الیاسی از دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 تاریخ ارسال خبر :   13 خرداد 1403 - 17:18    |     تعداد بازدید :   304
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   17626
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان- رحلت امام راحل (ره)- قیام ۱۵ خرداد
نظر شما

حاصل عبارت  16 + 4 :