عنوان خبر :  با هدف ارتقاء سطح علمی و پژوهشی در حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک؛ آزمایشگاه هوش مصنوعی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد.


آزمایشگاه هوش مصنوعی با هدف ارتقاء سطح علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید در حوزه‌های هوش مصنوعی و رباتیک به عنوان پایگاهی برای انجام تحقیقات میان رشته‌ای بین رشته‌های مختلف در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، امروز، چهارشنبه، هفتم شهریورماه با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم افتتاح شد.

این آزمایشگاه حدود ۶۰ مترمربع مساحت داشته و اعتبار احداث آن بالغ بر ۳ میلیارد ریال می‌باشد.

بهره‌مندی از هوش مصنوعی در کشاورزی با هدف پیاده‌سازی سامانه‌های هوشمند در مزارع در سال‌های اخیر تحت عناوین کشاورزی هوشمند و کشاورزی دیجیتال مطرح بوده و به عنوان روشی از مدیریت منابع و محصولات کشاورزی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، حسگرها، نقشه‌ها و داده‌های حاصل از سنجش از دور باعث ارتقاء کمیت و کیفیت تولید می‌شود.

گفتنی است: در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، هوش مصنوعی کاربردهای گسترده‌ای داشته که از این میان می‌توان به پیش‌بینی و پایش عملکرد محصولات، مدیریت آفات و بیماری‌ها، بهینه‌سازی مصرف منابع، توسعه اتوماسیون در فرایندها و ماشین‌های کشاورزی، پایش رفتار دام در مزارع دامپروری و ... اشاره کرد.

 

 

 تاریخ ارسال خبر :   07 شهریور 1403 - 19:15    |     تعداد بازدید :   186
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   17738
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان- هوش مصنوعی- کشاورزی هوشمند
نظر شما

حاصل عبارت  22 + 6 :