عنوان خبر :  نشست مشترک معاون پژوهشی وزیر علوم با اعضای شورای دانشگاه و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گرگان برگزار شد


نشست مشترک دکتر صالحی، معاون پژوهشی وزارت عتف با اعضای شورای دانشگاه و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان امروز، چهارشنبه، هفتم شهریور ماه در سالن اندیشه دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این نشست ضمن ارائه خلاصه‌ای از وضعیت پژوهشی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عنوان یک دانشگاه تخصصی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی دارای ۹ دانشکده و ۱۹۰ عضو هیأت علمی و بیش از ۴ هزار دانشجو شاغل به تحصیل است و تقریبا تمام رشته‌های کشاورزی و منابع طبیعی در تمام مقاطع در دانشگاه وجود دارد.

دکتر شتایی با اشاره به امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه گفت: در راستای سیاست‌های پنج‌گانه ابلاغی وزیر علوم تلاش شده است تا بتوانیم برنامه‌های دانشگاه را در این راستا ترسیم کنیم که تاکنون اقدامات مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی بر سیاست جذب دانشجویان بین‌الملل و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی در سطح بین‌المللی با هدف ارتقاء دیپلماسی بین‌المللی علمی در دانشگاه تأکید و بیان داشت: در دانشگاه با توجه به حمایت‌های وزارت علوم در زمینه خرید تجهیزات آزمایشگاهی و تعمیرات این وسایل، توانستیم زیرساخت‌های پژوهشی را تقویت کنیم.

رئیس دانشگاه توجه به مهارت افزایی دانشجویان در دانشگاه را ضروری دانست و تصریح کرد: در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزاری دوره‌های مهارتی مورد تأکید است و بر اساس رتبه‌بندی اعلام شده در بین  پنج دانشگاه برتر در حوزه برگزاری دوره‌های مهارتی در بین دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

دکتر شتایی با اشاره به برخی از همکاری‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در سطوح استانی و ملی خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌های مدیریتی در دانشگاه ارتقا جایگاه دانشگاه در رتبه‌بندی‌های علمی و همچنین ورود به نظام‌های رتبه‌بندی‌ معتبر جهانی بود که این امر در مسیر تحقق است و اکنون دانشگاه در رتبه‌بندی‌های مختلف جهانی دارای جایگاه مناسبی می‌باشد.

 تاریخ ارسال خبر :   08 شهریور 1403 - 08:06    |     تعداد بازدید :   165
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   17739
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان- شورای دانشگاه- پژوهشگران برتر
نظر شما

حاصل عبارت  12 + 2 :