شرح وظایف


شرح وظایف مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری

  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین برنامه، بودجه، تحول اداری و بهره‌وری دانشگاه.

  • همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه.

  • بررسی و مبادله بودجه تفصیلی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با وزارت متبوع

  • بررسی و مبادله موافقت‌نامه‌های مربوط به فعالیت‌های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

  • جمع‌آوری بودجه‌های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه‌ها و اعتبارات مورد پیشنهاد.

  • تلفیق و تنظیم بودجه‌های پیشنهادشده در قالب هدف‌ها و خط‌مشی کلی دانشگاه

  • دفاع از بودجه پیشنهادشده در مراجع رسیدگی

  • ابلاغ بودجه مصوب به هریک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب در دوره‌های سه‌ماهه به واحدهای دانشگاه

  • نظارت بر حسن اجرای آن از طریق مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هریک از واحدها.

  • بررسی و مبادله موافقت‌نامه‌های مربوط به فعالیت‌های جاری و عمرانی.

  • تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیت‌ها و نیروها و عوامل موجود در دانشگاه و واحدهای تابعه به‌منظور اعمال‌نظر صحیح و منطقی در مدیریت دانشگاه.

  • بررسی مداوم وظایف سازمانی دانشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آن‌ها با توجه به برنامه توسعه دانشگاه

  • انجام بررسی‌های سازمانی و برآورد نیروی انسانی موردنیاز دانشگاه با همکاری مدیریت امور اداری و پشتیبانی

  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به‌منظور تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف دانشگاه

  • برنامه‌ریزی و ارائه طریق برای بهبود روش‌های کار و تحول اداری و بهره‌وری

  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست‌های سازمانی مناسب با وظایف و مسئولیت‌های واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری واحدهای ذی‌ربط

  • تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پست‌های سازمانی دانشگاه و ابلاغ آن‌ها به واحدها پس از تصویب توسط هیئت امناء

  • بررسی پیشنهاد‌ها واحدها در مورد تغییر و اصلاح پست‌های سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارش‌های لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آن‌ها

  • مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان غیر آموزشی و اجرای برنامه‌های آموزشی برای کارکنان مزبور

  • مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه‌بندی مشاغل کارکنان

  • تشخیص و تعیین رشته شغلی پست‌های سازمانی با توجه به طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل

  • شرکت فعال در شوراها، کمیته‌ها و اظهارنظر پیرامون مسائل مربوط

  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق.



  تاریخ آخرین بروزرسانی : 20 بهمن 1399 - 12:19